hero
.

.  

.  

.  

.  

.  

one-column

Hur fungerar det?

Med AGA Gas 24/7 app kan du köpa, hyra och byta ut tomma gasflaskor på något av våra obemannade självserviceställen. För att använda appen registrerar du dig på www.aga.se/registrering och får ett användarnamn och lösenord via e-post som du loggar in på appen med. AGA Gas 24/7 app kan laddas ner från Google Play för Android-enheter och från App Store till iOS-enheter.

 

 

 

three-column

Via appens inloggningssida kan du

Logga in genom att ange användarnamn och lösenord.
Förnya ett lösenord som glömts bort.
Få ADR-information om ditt senaste köp.

När du har loggat in på appen kan du göra följande

Hämta en 4-siffrig PIN-kod till Gas 24/7. Du måste vara vid en Gas 24/7 och ha GPS påslagen för att få en kod (giltig i 30 minuter).
Skanna returer och köp av nya flaskor förutsatt att du är vid en Gas 24/7 och fått en PIN-kod.
Läs mer under ”Meny” till höger.

Meny

Hem – sidan där du kan se hur många returer respektive köp du skannat, välja att skanna fler flaskor eller gå vidare och slutföra köp.
Pågående order – se vilka flaskor som skannats samt ta bort en felaktigt skannad flaska.
Historik – se dina fem senaste order.
Hjälp – anvisningar om hur självservicestället och appen används.
Kontakta AGA – kontakt till support, skicka meddelande eller ring.
Ändra lösenord – låter dig ändra ditt lösenord för inloggning.
Logga ut – logga ut från appen (går inte att göra med en oavslutad order).

one-column2
three-column
accordion

Dörrkod

För att få en dörrkod måste din mobiltelefon ha GPS (platstjänst) aktiverad. Det här används för att fastställa din plats, varefter en 4-siffrig dörrkod för våra Gas 24/7 självserviceställen kommer att visas i appen. Koden som visas på telefonens skärm måste matas in via knappsatsen på dörren. Dörrkoden är giltig under 30 minuter. Återstående tid visas på skärmen. För att starta inköpsprocessen klickar du på knappen ”FORTSÄTT”.

Inköpsprocess

  • Med appen kan du köpa flaskor och återlämna använda flaskor genom att skanna flaskans streckkod.
  • Innan du köper nya gasflaskor frågar appen om det finns några tomma flaskor som ska returneras.
    • När du valt ”JA” kan du skanna in streckkoderna på de tomma gasflaskorna, med hjälp av anvisningarna i appen. När du skannat de tomma flaskorna kan du fortsätta köpet genom att antingen skanna in nya flaskor eller avsluta transaktionen.
    • Efter att ha valt ”NEJ”, d.v.s. om inga tomma flaskor ska återlämnas, kan du börja skanna nya flaskor direkt.
  • Om flaskan saknar streckkod gäller gasol, UNICYL®, sitter streckkoderna på väggen där du lämnar dina returer för tomma flaskor eller på produktdekalerna ovanför flaskorna för nya flaskor.
  • Om streckkoden inte kan skannas kan det bero på otillräckligt med ljus eller en defekt streckkod.
    • För att öka ljusstyrkan kan du slå på lampan i mobilen, använda ikonen längst upp till höger i skanningsläget och därefter försöka skanna igen.
    • För att mata in koden manuellt går du ur skanningsläget genom att klicka på knappen ”TILLBAKA”. Du kommer då till manuellt läge, där du kan ange siffrorna på streckkoden manuellt.

Inköpssammanfattning

  • På sidan ”HEM” finns fyra alternativ:
    • KÖPTA – summering av köpta flaskor. Här kan du se pris på de flaskor du skannat och även ta bort flaskor du skannat fel.
    • RETURER – summering av returflaskor du skannat. Här kan du se vilka flaskor du skannat och även ta bort flaskor du skannat fel.
    • RETUR – skanna tomma flaskor.
    • KÖP – skanna nya flaskor.

OBS! När du klickar på det röda korset efter en produkt kommer produkten att tas bort från listan.

För att avsluta inköpsprocessen klickar du på knappen ”SKICKA”, varefter du kommer till sidan där du bekräftar din order.

Bekräfta köpet och slutför order

  • På den här sidan visas information om återlämnade och inköpta produkter, antal, ADR-poäng och slutpris (inkl. moms).
  • Lägg till din egen referens i rutan ”Kundreferens”, vilken sedan inkluderas i fakturan.
  • Genom att bläddra nedåt kan du granska köpet och sedan klicka på ”SLUTFÖR ORDER” för att bekräfta, varefter beställningen skickas. För att gå tillbaka i inköpsprocessen klickar du på knappen ”AVBRYT”.
  • Efter att ha klickat på knappen ”SLUTFÖR ORDER” visas meddelandet ”Tack för beställningen!” vilket bekräftar att köpet har genomförts. Du kan sedan avsluta mobilappen AGA Gas 24/7 genom att välja ”LOGGA UT” i menyn.
  • Se till att du stänger dörren när du lämnar självservicestället.

Vanliga frågor

Vad ska jag göra om produktskanningen misslyckas?

Om skanningen misslyckas kan det bero på otillräckligt med ljus eller en defekt streckkod.

  • Det finns 3 identiska streckkoder på varje hyrflaska (ej gasol och UNICYL® sortiment). Om en streckkod är skadad skannar du någon av de andra koderna..
  • Om du har en hyrflaska som saknar streckkod gå in i manuellt skanningsläge, där kan du se vilka flaskor du har i saldo och även se vilka individnummer som finns, klicka på den som överensstämmer med din flaska.
  • För att öka ljusstyrkan kan du slå på lampan i mobilen, använda ikonen längst upp till höger i skanningsläget och därefter försöka skanna igen.
  • För att mata in koden manuellt går du ur skanningsläget genom att klicka på knappen ”TILLBAKA”. Du kommer då till manuellt läge, där du kan ange siffrorna på streckkoden manuellt.
  • Testa att starta om appen och/eller mobilen om programmet låser sig och du inte kan slutföra köpet. Om det inte hjälper ring Gas 24/7 support på 019-27 61 28 eller skicka ett e-postmeddelande till 24_7support@se.aga.com.

Hur kan jag komma till hemsidan från menyn?

Klicka på ”HEM” i menyn.

even-1
one-column
Red #ed1c24
even-2
even-3
video
four-columns
form